Selecteer een pagina

Stichting NicaKids

Stichting NicaKids zet zich in om een kansarm Nicaraguaans gezin te helpen door hun situatie praktisch te verbeteren en bij te dragen aan hun ontwikkeling. Zodat uiteindelijk de vicieuze cirkel van armoede voor het gezin wordt doorbroken, en de toekomst weer kansen biedt. Het gezin krijgt uitsluitend directe steun in natura. Elke Euro komt volledig aan hen ten goede. Daarnaast geven wij invulling aan onze bredere maatschappelijke doelen, zoals het steunen van de lokale school en het steunen van de kansarme mensen in de gemeenschap. Zelfredzaamheid en ontwikkeling staan hierin centraal.

OPRICHTING

De oprichtingsakte van Stichting NicaKids is op 18 april 2017 gepasseerd bij de notaris en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Het belang van de meisjes en hun broer Harvi staat voorop. We steunen op gepaste afstand, met respect voor de moeder en de kinderen zodat we constructief kunnen blijven samenwerken. Uitgaven worden vanuit de stichting rechtstreeks overgemaakt naar de betreffende crediteur dan wel naar onze betrokken en betrouwbare contactpersoon, zonder verder enige tussenkomst van derden.

DOELEN

Stichting NicaKids zet zich concreet in om de volgende essentiële doelen te realiseren:

• Huisvesting en veiligheid
  • Scholing
  • Bijvoeding
  • Inkomens genererende activiteiten
  • Medische zorg
  • Sociaal maatschappelijke ondersteuning.

Daarnaast geven wij invulling aan bredere maatschappelijke doelen, zoals het steunen van de scholengemeenschap en het steunen van de kansarme mensen rondom het gezin in de gemeenschap.

Emile Simonis

Penningmeester

Isolde Nelissen

Secretaris

Wouter Rikkert

Actueel

We houden je graag op de hoogte van alle ontwikkelingen!

NicaPartners

Dank aan al onze partners! Ook partner worden? Neem contact op!

Helpen? Lever nu een bijdrage aan NicaKids!